DTS-Güz ’21

DTS-Güz ’21

Disiplinlerarası Tasarım Stüdyosu – Güz’21

(BA4148 – Interdisciplinary Problem Solving)

2021-2022 eğitim yılının bahar döneminde gerçekleştirilen 8. Disiplinlerarası Tasarım Stüdyosunda,  farklı alanlarlarda eğitim gören ODTÜ öğrencilerinden oluşan gruplar, Arçelik tarafından sunulan gerçek problemlere yenilikçi fikir ve çözümler üretti. DTS Güz’21, tasarım odaklı düşünme yöntemleri doğrultusunda oluşturulan atölye çalışmaları, seminerler ve farklı disiplinlerde çalışmalarını sürdüren öğretim elemanlarının bilgi ve deneyimleri ile sürdürüldü.

JUNO

Ayda Kurt – Beyza Türkozan – Emin Akca – Gülce Süzen – Toygar Elmas – Umay Demirel

“Washdraw” genel dolap sisteminin evlerde yarattığı fiziksel rahatsızlıkları en aza indirmeyi amaçlayan bulaşık makinesi ve dolap sistemidir. Yemek odaklı tepsi sistemi sayesinde kullanıcıların her zaman temiz ürünlere (tabak vb.) ulaşmasını sağlar. Saklama ve bulaşık yıkama sistemini tek bir üründe birleştirmesi açısından evde yer kaplamaz. Kullanıcılar “Washdraw” ile zamandan tasarruf eder ve bulaşıklarının yıkanmasını beklemezler.

 

FOODIES

Batuhan Sütbeyaz – Ecenur Işık – Hakan Durmaz – Merve Kalan – Oğulcan Veli Öztürkmen – Öykü Çise Şahintaş – Utku Tan Baylan

Kullanıcı araştırmamız, insanların yemeyi tercih etmeyeceği yiyeceklerden evcil hayvan mamasına olan ihtiyacı gösterdi. Çünkü birçok kullanıcı buzdolabında ne olduğunu unutuyor veya birkaç gün öncesine ait yemek yemek istemiyor. Ayrıca Sıfır Atık Mutfak fikrini desteklemek istiyoruz. Bu nedenlerden dolayı, bir evcil hayvan mama yapıcısı olan “Wiggle” yaratmaya karar verdik. Wiggle sayesinde birçok yenilebilir yiyecek israf edilmez ve birçok evcil hayvan sağlıklı yiyecekler yiyebilir.

XYZ

Ege Öden – Eldem Rehber – Güz Ceren Türkan – Meltem Şahin – Murathan Çuğunlular – Zehra Güneş

“Reset” TeamXYZ tarafından geliştirilen asistan-ev metodolojisi için önerilen bir düşünce yapısıdır. Sadece akıllı evler değil, aynı zamanda evlerde akıllı yaşam tasarlamanın yenilikçi bir yoludur Kişilerin yaşam kalitesini iyileştirmek için makine öğrenimi teknikleriyle kullanıcı kalıplarını izlemeye, değerlendirmeye ve geliştirmeye dayanır.